Čo znamená „luxusná kabelka“?

Luxus – ako honosné a pritom pominuteľné slovo. Čo sa pod ním vlastne skrýva? Čo určuje nám smrteľníkom, čo je a nie je luxusný tovar?

  • značka
  • cena
  • materiál
  • reklama
  • vlastný názor

Značka – tak to je veľmi jednoduché. Svetoznáme značky produkujú a uvádzajú na trh kvantá kabeliek, ak viete, že tento módny doplnok je hitom roka, alebo že túto kabelku vlastnú nejaká hollywoodska hviezda, je jednoznačné, že sa jedná o druh luxusu.

Cena – nemusí to tak byť. Áno, ak kožená kabelka stojí okolo 2 tisíc korún a vyššie, je už považovaná za luxusný tovar. Ale je tomu naozaj tak? Skromnému človeku bohato stačí, že daný výrobok je pekný, praktický a nie je predražený a napriek tomu na oko môže pôsobiť veľmi luxusne. Taktiež nie je potrebné míňať tisíce korún za originály, keď ten istý na oko luxusný kúsok môžete mať vo veľmi presvedčené kópiu za polovičnú cenu.

Materiál – jednoznačne značka luxusu. Kabelka ako módny doplnok neslúži iba ako pastva pre oči alebo pre podčiarknutie daného outfitu ženy. Kabelky mnohokrát plní veľmi praktické funkcie a preto je veľmi dôležitá kvalita daného výrobku.

Materiál by sa nemal

  • trhať
  • štiepiť
  • lámať
  • praskať
  • odpadávať
  • kvalitné zapínanie atď.

Reklama – je veľmi dôležitým faktorom pri určovaní hodnoty. Veľakrát ľudia ani nepátrajú po tom, ako a z čoho je produkt vyrábaný. Bohato stačí, že v danej televíznej reklame bol tovar označený ako „luxusná kabelka“.

Reklamou však môžeme chápať

  • televízny spot
  • billboard
  • časopis
  • článok na internete
  • „jedna pani povedala“
  • známa hviezda povedala, že to tak je

Vlastný názor – je ešte stále veľmi dôležitý a je veľmi dobre, že sa na neho nezabúda. Nemusíte nutne zarábať státisíce korún mesačne, aby ste mali luxusnú kabelku. Stačí chytro nakupovať napríklad v bazároch, second handoch, e-shopoch atď. Pre niekoho je luxusná kabelka z pravej krokodílej kože, pre niekoho na pohľad krásna a pritom cenovo prijateľná kabelka z obchodného centra.