Luxusný tovar – prečo ho ľudia tak uprednostňujú?

Nakupovanie sa stáva poslednou dobou činnosť každého dňa. Väčšinou nakupujú denne nielen potraviny hlavne tí, ktorí žijú v mestách, a majú tak obchodné domy vzdialené niekoľko metrov. To sa samozrejme odrazí aj na našej peňaženke. Neustále sa snažíme mať kúpené to najlepšie, čo nájdeme v obchodoch, ale už si neuvedomujeme, že nás to môže finančne zruinovať. Hlavne vtedy, pokiaľ si neustále doprajeme značkový tovar.

Samozrejme mnohí z nás zarábajú niekoľko desiatok tisíc korún, z ktorých si môžu dovoliť odtrhnúť pár tisíc na značkové oblečenie, ale pokiaľ patríme do nižšej triedy či do strednej triedy, kedy sa náš plat dotkne sotva dvadsiatich tisíc, nie je pre nás práve jednoduché kupovať si značkové oblečenie, aj keď po ňom túžime.

Mnoho z nás robí tú chybu, že si aj napriek svojej finančnej situácii kúpi značkový tovar, ktorý vyjde naozaj veľmi draho. Častokrát ich to však doženie len na to, že si budú musieť požičať, pretože im financie nepostačia na to, aby zaplatili poplatky spojené s elektrinou alebo s vodou či plynom. Pôžičky sú však kvôli značkovému tovaru úplne zbytočné.

Prečo toľko lipneme na značkovom oblečení?

Otázkou teda zostáva, prečo toľko na tom značkovom oblečení či značkovom tovare lipneme. Je to najskôr preto, že potrebujeme ísť s davom, nechceme vybočovať z radu. Lipíme na názor iných a to je možno práve problém dnešnej spoločnosti. Nerobíme si naše osobné názory, pretože väčšinou privetíme iným názorom, s ktorými obvykle ani súhlasiť nemusíme. Len nechceme na seba upozorňovať, teda radšej sklopíme hlavu.

Tak to bohužiaľ funguje aj pri značkovom oblečení. Veľakrát nechceme pôsobiť tak, že si nemôžeme značkový tovar dovoliť, tak si radšej pohoršíme a kúpime si niečo, nech pôsobíme lepšie.

Situácia sa už lepšia

Je však nutné spomenúť, že vďaka tomu, ako sa na sociálnych sieťach miešajú rôzne národnosti, rôzne triedy spoločnosti, tak ľudia už netúžia po značkovom tovare, ale už sa starajú len o názor, ktorý si vo svojej hlave vytvoria sami.