PPC reklama – oplatí sa aj začínajúcim firmám?
PPC reklama patrí k najrozšírenejším formám reklamy na internete, napriek tomu mnoho podnikateľov váha, či sa oplatí do nej investovať. Je to jedna zmiala reklám, ktorá používateľom sprostredkováva väčšinou len tie produkty, ktoré skutočne hľadajú a potrebujú. Zadávatelia si naopak nemôžu vynachváliť skvelé možnosti zacielenia a vysokú efektivitu aj pri nízkych nákladoch.
Mnoho malých a začínajúcich firiem sa domnieva, že PPC kampane im neprinesú zárobky, nevedia s nimi zaobchádzať a PPC agentúra v Prahe sa zdá byť príliš nákladná. Lenže malé aj veľké firmy majú niečo spoločné – chcú byť vidieť a získavať nových zákazníkov, a teda aj zarábať peniaze.
Kedy sa neoplatí?
Na začiatok je potrebné povedať, že pokiaľ firma (nech už akokoľvek veľká) prichádza s novým produktom, ktorý na trhu zatiaľ neexistoval a zákazníci ho teda nepoznajú, PPC reklama sa neoplatí. Potenciálni kupujúci totiž nebudú poznať presné označenie produktu a nemôžu do vyhľadávača zadať kľúčové slová, ktoré povedú k jeho nájdeniu. PPC kampaň neslúži na budovanie dopytu na nové produkty, ale na pritiahnutie zákazníkov, ktorí už tovar dopytujú a poznajú ho.
Veľkým nešvárom začínajúcich firiem je to, že sa snažia nasadiť čo najnižšie ceny, aby v konkurencii obstáli. VPPC reklame sa ale platí za každé kliknutie, a pokiaľ nemáte na tovar dostatočnú maržu, neoplatí sa vám.
V poslednom rade pre vás bude PPC reklama zbytočná, pokiaľ podnikáte v „zakázanom“ odbore. Zbrane, lieky na predpis, erotika a tabakové výrobky patria k výrobkom, ktoré do reklamy zahrnúť nemožno.
Prečo naopak áno?
Tak prečo využiť PPC reklamu namiesto SEO kampane, ktorá je ďaleko lacnejšia? PPC kampaň prináša okamžité výsledky, čo môže byť pre malú začínajúcu firmu kľúčové. Namiesto zdĺhavého rozjazdu na seba výsledky nenechajú dlho čakať a zvýšia zisky v krátkodobom horizonte. Navyše, ak vám nebude vyhovovať, môžete ju po zhodnotení buď optimalizovať, alebo úplne vypnúť a sústrediť sa na inú formu reklamy.