Veľké módne spoločnosti navrhujú oblečenie pre moslimské ženy

Dopyt po moslimskej móde sa z roka na rok zvyšuje, a tak nie je divu, že sa k tomu návrhári slávnych značiek stavia čelom. Svoju ponuku rozširujú o hidžáb a Abayas, voľná, na zem spadajúce rúcha. Všetky modely sú prevažne v čiernych alebo tmavých farbách, doplnené sú o čipku a miestami aj o kvety, najviac sedmokrásky a ruže, alebo citrusy a bodkami. Už čoskoro sa s týmito motívmi stretneme v kolekciách na rok 2016.

Móda blízkeho východu fascinuje slávne tváre, ale aj obyčajných ľudí a žne skrze pozitívne reakcie. Na sociálnych sieťach ľudia kvitujú, že je báječné, že sa známe značky rozhodli vytvoriť niečo pre špecifickú skupinu žien. Táto kolekcia len potvrdzuje fakt, aký veľký vplyv má v poslednej dobe bohatá moslimská komunita na módny priemysel. Navrhovaním podobných odevov sa začínajú zaoberať tie najväčšie a najluxusnejšie značky priemyslu. Aj z toho je cítiť, že vzrastá kúpna sila týchto ľudí, ktorí sa tak stávajú veľmi dôležitým spotrebiteľským segmentom.

Ako ukazujú štúdie, moslimovia minuli v roku 2013 len za obuv neuveriteľných 266 miliárd dolárov. Ráta sa, že v roku 2019 už by mohlo ísť o sumu pohybujúce sa okolo 484 miliárd dolárov. Maloobchodné rast arabského sveta v súčasnosti prevyšuje i Ázii a Rusko.